Juist in een crisis moet je investeren in nieuwe producten, nieuw design, nieuwe ideeën. Alle goeroes roepen het en waarschijnlijk hebben ze nog gelijk ook. Creatieve vernietiging is de kracht die ons de recessie uit gaat helpen. Bedrijven die niet mee kunnen, of durven doen, blijven achter.
Maar in het diepst van de recessie is verder kijken dan een enkel kwartaal niet zo gemakkelijk. Dat het ooit weer beter zal gaan voor bedrijven die nu durven te innoveren, het zal allemaal wel, overleven is nu even belangrijker.
Maar gelukkig zijn ze er nog, de Nederlandse bedrijven en ontwerpers die voorop durven lopen. Ze vallen op in de wereld, en halen volop internationale prijzen binnen.
Hier veertien prijswinnaars uit 2009. En dan te bedenken dat het jaar nog ruim vier maanden duurt.
Maar in het diepst van de recessie is verder kijken dan een enkel kwartaal niet zo gemakkelijk. Dat het ooit weer beter zal gaan voor bedrijven die nu durven te innoveren, het zal allemaal wel, overleven is nu even belangrijker.
Maar gelukkig zijn ze er nog, de Nederlandse bedrijven en ontwerpers die voorop durven lopen. Ze vallen op in de wereld, en halen volop internationale prijzen binnen.
Hier veertien prijswinnaars uit 2009. En dan te bedenken dat het jaar nog ruim vier maanden duurt.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten